Waarom bestaat het groene hart het grootste gedeelte uit weilanden en niet uit bossen?

Zoals we weten staat de randstad vol gebouwd. Maar natuur is ook belangrijk voor ons. Vandaar het groene hart.
Maar ik denk dat bossen beter voor ons is. Of heb ik dat verkeerd?...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het grootste deel van het groene hart ligt erg laag, daar zou je elzen en wilgen kunnen laten groeien. Maar weilanden zijn ook nodig, en worden intensief gebruikt - denk aan ruimte en gras voor koeien, en wat dacht je van weidevogels? Die hebben steeds minder plek.
En veel mensen genieten van dat weideland met de verre uitzichten.
Bos is niet zaligmakend, lagere begroeiing kan ook natuur zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ecologisch gezien is beiden van voordeel. Het groene hart is er niet voor de mens, maar voor het dier, als minieme compensatie. Maar goed als je bijvoorbeeld naar zuurstof productie kijkt heb je wel gelijk