Waarom is het gunstig voor de Europese unie als er meer inwoners in de EU-landen wonen?

ik heb op internet gevonden dat er een aantal redenen zijn dat toetreding van turkije gunstig is voor de europese unie. een van de redenen is dat het inwoneraantal zal stijgen. mijn vraag is: waarom is dit gunstig voor de Europese Unie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Meer mensen meer geld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het juist niet gunstig is als er meer inwoners in de EU komen wonen. De EU is eigenlijk al te groot en veel te onoverzichtelijk. Landen in de EU die er eigenlijk niet thuis horen, zorgen voor een enorme kostenpost, waardoor het geen financieel voordeel kan zijn om met meerdere inwoners te zijn. Persoonlijk denk ik niet dat Turkije een aanwinst zal zijn voor de EU. De huidige EU staat al op het punt om uit elkaar te breken, dus zou het gunstiger zijn als we die eerst sterker zouden maken. Mocht dat lukken, dan zouden extra inwoners aantrekkelijk kunnen zijn, maar ik geloof niet in sprookjes.
Dus kort samengevat is mijn antwoord: Het is niet gunstig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. Helemaal mee eens. +
De leiders van de EU denken, zoals alle leiders, alleen in macht = geld. Dus vanuit hun standpunt, meer mensen en gebied, meer macht en meer inkomsten. Zolang deze mensen uit economisch gezonde lande komen is er waarschijnlijk geen probleem. Maar dat is nu net het probleem. Deze landen zijn niet meer te vinden. We moeten nu weer afbouwen, want de verkeerde fundamenten zijn gebruikt. Paalworm en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stel me vragen bij meer inwoners.
Het basis idee is om een grote Europese markt te maken tegenover Azië : China ,Japan en India en tegenover Amerika .
Dat is een zeer liberale idee , maar dan moet ieder Europees land de neus in dezelfde richting hebben staan. En daar wringt het schoentje.
Zuid Europa en Noord Europa hebben dikwijls tegenstrijdige economische belangen.
Wanneer er dan nog eens culturele , politieke , nationale , militaire en religieuze tegenstellingen bijgerekend worden dan geloof ik persoonlijk niet tot een grotere unie.
Turkije is een groot land , met een groot gewicht in Europa .
Maar er zijn een aantal elementen die Turkije niet geliefd maken :-Het is geen Europees land en de Westerse cultuur beperkt zich tot grotere en toeristische centra (Australië is ook geen Europa)
- Turkije heeft niet dezelfde democratische normen als Europa , ook al doen ze hun best om dat min of meer aan te passen (Iemand die een Turkse vlag openbaar verbrand ...riskeert zijn leven)
- Het Turks nationalisme laat weinig ruimte voor Europa : Hun standpunten ten opzichte van Ataturk en zijn genocide in Armenië , De bezetting van Noord Cyprus ,
De groot-Turkse gedachte die bij heel vel Turken leeft : Een Turkije van Wenen tot in Mongolië is alomtegenwoordig (of de claim van alles dat ze in de geschiedenis ooit bloedig veroverd hebben)
- Ook het gevaar van oprukkend moslimfundamentalisme is en gevaar . Hoewel de staat zich wel onafhankelijk opstelt.
-Turkije is economisch nog veel zwakker dan Portugal en Griekenland . De vrees is dan ook dat nog meer Turken zich in Europa willen vestigen . Als deel van Europa kan men die deur niet gesloten houden.
Ik denk dat het voorlopig veel te vroeg is om Turkije in de armen te sluiten ....misschien zal dat beteren binnen enkele generaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vergeet de minimale vrijheid op het internet. 2 jaar geleden was ik er op vakantie en je kunt er nog niet eens op Youtube?!? Gewoon de gedachte dat zoiets gebeurt om de mening van het volk te controleren. Niets openbaar maken en alles binnenskamers te houden. Nee dank je, laat ze maar lekker aansluiten bij de Arabische-Liga (ook al spreken ze er geen Arabisch)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luister,
Ik woon in een deel van Gent dat een absolute meerderhed van Turken en Belgo-Turken telt.
Weet U dat een belangrijke intellectuele groep van hen , net hetzelfde zegt als ik schrijf.
Dit zeggen is geen racisme , maar realisme . Het gaat niet over mijn buurman ,maar over Europa .
Karel van Miert zaliger , één van de grote namen bij de Vlaamse Socialisten heeft het letterlijk gezegd :
Turkije wil niet in Europa komen als gewoon lid ....het is hen te doen 'de eerste viool' te gaan spelen.
Als ze dat willen doen moeten zij zich schikken naar onze norm.
Kijk maar schendingen van mensenrechten die door onzorgvuldig uitkiezen van de partners er nu al zijn :-onderdrukking van homo's in Polen , onderdrukking van zigeuners in Hongarije , Slowakije...extreme corruptie in Bulgarije.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://lawjustice.blogspot.com/2005/10/karel-van-miert-over-eu-uitbreiding.html
Als deze mensen bijdragen aan de economie, wel. Als ze van een uitkering leven, niet. Dit is geen discriminatie maar een feit. Hun koopkracht wordt teniet gedaan omdat hun uitkering door de inwoners feitelijk wordt betaald.