waarom verschillen de kleuren per landkaart? Wat zijn hier de criteria van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
wat bedoel je
Kimath
12 jaar geleden
Welke kaart?

Het beste antwoord

Bij een staatkundige kaart krijgen de verschillende landen of gebieden gewoon een verschillend kleurtje om duidelijk te zien dat het verschillende gebieden zijn.

De kleur die elk gebied krijgt is meestal willekeurig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is niet zo want er zijn verschillende landen met dezelfde kleur welke tegen elkaar aan liggen.. http://www.wereldkaart-winkel.nl/images/a-wereldkaartenwinkel/michelin_wereldkaart_papier_met_vlaggen.jpg

Andere antwoorden (1)

Een landkaart heeft verschillende kleuren zodat je de gebieden kan onderscheiden.
De kleur van het land moet erg verschillend zijn vergeleken met de kleuren van de buurlanden.