Wat zijn de nieuwste steden op aarde?

Zijn er grote steden in de wereld die in één ruk gebouwd zijn (dus niet begonnen als een dorpje en uitgegroeid tot een grote stad), en zo ja, welke zijn de nieuwsten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ik weet dat Brasilia in een aantal jaren gebouwd is maar of er volgens dit concept daarna nog meer grote en nieuwere steden uit de grond gestampt zijn weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

niet echt groot, maar voor Nederlandse schaal best wel fors: Almere
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
leliestad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet Lelie maar Lelystad :-)
Almere is in Nederland inderdaad de snelst groeiende stad en is Lelystad al heel ver voorbij qua grootte en inwoners. +
Dongtan, China. Nog niet helemaal klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Canberra, de hoofdstad van Australie, is er geloof ik ook een. Niet erg nieuw: ongeveer een eeuw geleden gesticht, omdat zowel Sydney als Melbourne de hoofstad van Australie wilden worden. Toen hebben ze dus maar een nieuwe stad gebouwd tussen die twee steden in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naypyidaw, de hoofdstad van Myanmar / Birma. De geschiedenis van deze stad gaat niet veel verder terug dan 2002.

En in zekere zin is Washington DC ook een nieuw opgerichte stad met het doel als nieuwe hoofdstad te dienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De blauwe stad in Groningen.
Was 3 jaar terug nog weiland enoet over een paar jaar een middelgrote stad zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dubai bestaat ook pas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dubai stad al sinds 1799 (maar toen nog zonder wolkenkrabbers)
KAEC (King Abdullah Economic City) in Saudi Arabie.
Nog lang niet af, moet in de stad zelf 2 mln mensen kunnen huisvesten.