hoe zit het alweer met de loefzijde van een berg? en hoe heet de andere kant ervan?

ak leren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

De loefzijde is de kant van een berg of eiland waar de wind wordt gedwongen de berg of het eiland op te gaan en waar het dus vaak regent. Dit wordt stuwingsregen genoemd. De andere kant wordt lijzijde genoemd.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lijzijde heet dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het tegenovergestelde van loef, is lij . bedoel je dat?
13 jaar geleden
Zoals hierboven staat. En lijzijde kun je onthouden aan glijzijde, daar glijdt de wind de berg weer af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt de loefzijde en de lijzijde