Waar ligt tresure island (serieus)

Ik heb dit een keer gelezen in een metaaldetector boek, er zou een eiland ergens op de wereld zijn waar bijna elk stukje land ligt bezaaid met bijvoorbeeld keltische of romeinse voorwerpen. Dit eiland is uiteraard beveiligd hier mag je niet zomaar zoeken, toch zou ik graag willen weten waar dit is. Als je met google zoekt of met andere zoek machines vind je alleen maar vakantie eilanden en dergelijke dingen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een treasure island bestaat en ligt in Canada op Nova Scotia (niet ver van Halifax)
Er zou een enorme schat verborgen zijn in een put....maar iedere poging om hem boven te halen is reeds mislukt.
De naam van het eilandje is eigenlijk Oak Island.
Of het echt is of een verhaal met Loch Ness monster allures laat ik in het midden.
Hier een wiki link.

Toegevoegd na 18 minuten:
De verhalen van Donald Duck en de rijke oom Dagobert zijn op dat eilandje voor een deel gebaseerd.

Toegevoegd na 15 uur:
Dan is er nog Treasury Islands ....een deeltje van de Solomon Eilanden ....maar die liggen niet bezaaid met schatten wel met heel mooie grote schelpen...maar dragen wel die naam.

en dan zijn er nog tientallen die deze naam claimen op groond van fantasie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beestie
Bedankt voor je antwoord dat van halifax was niet echt wat ik zocht maar dat van die solomon eilanden met die grote schelpen dat is wel interesant, dankjewel Groeten Thom

Andere antwoorden (3)

Er zijn een hele berg plaatsen die Treasure Island heten, alleen bestaat er geen eiland bezaaid met kunstvoorwerpen dat is gewoon verzonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Treasure island ligt in San Francisco, Californië, USA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou dan ergens in Europa moeten zijn, en je kunt er donder op zeggen dat als zo'n plaats zou bestaan, dat die dan door archeologen zorgvuldig bekeken en eventueel afgegraven wordt.
Dus ik denk dat je je wat op de mouw hebt laten spelden, hoewel er natuurlijk altijd plekken zijn waar de kans op vondsten groter zal zijn dan op andere plekken.