De Nijl in Egypte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens velen was de Nijl met zijn 6650 km de langste rivier ter wereld, daarbij is de lengte van de Witte Nijl inbegrepen, die ook wel als afzonderlijke rivier wordt gezien. Het is in ieder geval de langste rivier van Afrika. De Amazone was al de grootste en blijkt nu (18 november 2009) ook nog eens de langste te zijn met 6800 km. Dit na een ontdekking naar de echte oorsprong, en die is ten zuiden van Peru (en niet in het noorden van Peru). De Jangtsekiang 6380 km, de Missouri/Mississippi 5970 km, de Ob 5410 km, de Gele Rivier 4830 km, de Kongo 4630 km, de Lena 4400 km, de Amoer 4350 km, de Mekong 4345 km, de Niger 4160 km en de Jenisej 4102 km.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de amazone met 6800 km .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Nijl samen met de Witte Nijl is goed voor 6500 km dacht ik zo uit mijn hoofd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Nijl of de Amazon rivier, daar zijn wetenschappers nog over in discussie. Je zou denken 'dat meten we even op' maar het heeft te maken met waar de rivier ontspringt, volgens sommigen is de ene plek wel een echte bron en volgens weer anderen niet.
De Nijl is 6.650km en de Amazon 6.400 óf De Nijl is 6.853 en de Amazon 6.992.