Het is sinds 2008 (nieuwe Wet Ruimtelijke Ordening; Wro) verplicht voor gemeenten om een bestemmingsplan van het gehele gebied te hebben. Het bestemmingsplan is juridisch bindend. Dus zelfs een gebied dat onbebouwd is, heeft een functie.
Bovendien zijn lang niet alle functies te zien. Onder de grond bevindt zich een wereld aan bekabeling, riolering etc. En ook waterhuishouding is belangrijk. Denk daarbij aan grote zaken als kustverdediging, tot de waterstand in het kleinste slootje of beekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, er zijn ondanks dat Nederland aardig vol is toch op meerdere plaatsen wel een braakliggend terrein te vinden. Dat heeft dan meestal vroeger wel een functie gehad, maar ligt er nu vervallen bij.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar zelfs dan heeft het een functie, we noemen het een ecologische verbindingszone. En wee je gebeente als je er iets mee wil gaan doen.
Ja, als het niet bebouwd is met huizen of geen landbouwgrond is ligt het wel in de Ecologische Hoofdstructuur of in een bestemmingsplan van de gemeente, of is het eigendom van Staatsbosbeheer, Domeinen, het Waterschap, Rijkswaterstaat...

Onbestemd niemandsland bestaat in Nederland niet meer, of het moet net uit de zee aangewassen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in ons Nederland hebben alle stukken grond een functie m.i.
er wonen zoveel mensen dat elk stukje goud waard is.
het een wat meer dan het ander stuk grond.
ligt qua waarde er wel aan waar het ligt.

functies: natuur, wonen, wegen, werken enz. enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk stuk grond behoord tot een bepaalde eigenaar en wordt gebruikt voor recreatie bouw of natuur ook al lijkt het braakliggend iemand heeft het recht er iets mee te doen er is geen stuk land dat geen fnctie heeft in nederland