Hoe kun je wind tegen hebben als het niet zichtbaar waait?

Ik zat net op de fiets en had enorm veel wind tegen. Ik keek opzij, maar geen enkel blaadje of grassprietje bewegen door deze wind. Hoe kan het dat ik dan toch zo enorm hard moet trappen, ook al fiets ik heel langzaam (dus met een langzame beweging, botsend tegen de winddeeltjes, zonder al te veel wrijving)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij stond er vandaag toch een aardige bries....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in Eindhoven niet echt. Tenminste, net rond half 5 niet.

Het beste antwoord

Door zelf snelheid te ontwikkelen, creëer je ook bij weinig tegenwind een tegenwaartse luchtstroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er bestaan o.a. val-, ruk- en stootwinden. Allemaal met hun eigen karakter. Het kan dus zo maar gebeuren dat je een behoorlijke tegenwind ervaart terwijl het volgens jouw waarneming amper waait.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet rijwind. Als grassprietjes bewegen door de wind moet het wel heel hard waaien en blaadje hangen op dit moment niet aan de boom.
misschien moet je je ketting eens olien of in een lagere versnelling rijden.