Hoe heterogeen is een woonwijk in Londen?

heb je hele wijken waar je bijv alleen maar Chinezen tegen komt? of is het net als in Nederland, allemaal een beetje gemengd? Ik zou graag willen dat jullie je bronnen bij jullie antwoorden zetten ivm bronvermelding in mijn studieverslag...
Thanks in advance....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt vrij homogene wijken in Londen , maar lang niet alle , de meeste zijn gemixt .
Maar in de 'homogene' wijken zelf is er dan soms weer een hele heterogene situatie.
Voorbeeldje : de Indiase wijk ...waarin vooral Indiërs wonen ....maar wel van allerlei pluimage van zeer traditionele , over Sikhs tot mensen die volledig leven als Engelsen.
Sommige wijken zijn zeer open naar andere culturen ,maar er zijn ook vijandige buurten , die een no-gozone zijn voor anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jep! Die heb je er heel veel zelfs. Echt in de binnenstad wonen alleen maar echte engelsen, maar bijv. in chinatown alleen chinezen. Je hebt meerdere wijken met alleen maar buitenlanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook de wijk Brixton(South East) in Londen ik weet niet hoe het er nu is maar vroeger was dat een wijk waar veel mensen woonden uit voormalige Engelse kolonie's,Rasta''s,Indiers
en aangrenzend een wijk waar rijke mensen wonen,
Wimbeldon is ook daar in de buurt bijvoorbeeld