Dat is GMT-8 dus hier is het dan 23:00. Er vanuitgaande dat je met onze tijd de GMT+1 (Amsterdam, Parijs) bedoeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bijgaande handige bronnen. Met de eerste kan je snel de zones omrekenen, met de tweede kan je ook de verschillende notaties (UTC, GMT en Civiele tijd zoals "Pacific standard time) vergelijken.

Toegevoegd na 2 minuten:
tip als je Outlook gebruikt en je voor je werk met verschillende tijdzones moet werken: Je kunt in Outlook ook twee tijdzones in je agenda weergeven via de Agenda opties. Dan hoef je niet steeds om te rekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het verschil is 9 uur
Pacific standard time is UTC-8 en nederland UTC+2
Dus 14 + 9 ==> 23:00

Toegevoegd na 2 uur:
Nederland is UTC+1 (Anders kom je natuurlijk niet uit op en verschil van 9 uur).

En dan hebben we natuurlijk zomertijd; maar dat hebben
ze in de Canada en de VS ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil is 9 uur dat is correct.
Toch zit er m.i. een foutje in je berekening: Pacific Standard Time of PST is een tijdzone die acht uur achterloopt op UTC. In de wintertijd lopen we 1 uur voor op UTC/GMT
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben in Los Angeles toch nu ook gewoon wintertijd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens, dan zou het Pacific Daylight Time (PDT) zijn in plaats van PST. Landen die aan de zomertijd doen zetten zomers de klok een uur verder. In de winter heb je dan weer de standaard tijd. Blijft dus -9.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt toch? Bij PDT en onze zomertijd wordt er toch van twee kanten geschoven? Alleen de UTC veranderd niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pacific_Daylight_Time
jc54
13 jaar geleden
Het is nu wintertijd, dat is utc + 1uur.
Zomertijd is utc + 2 uur.
We zullen het nog moeilijker maken. De overgang van Pacific Daylight Time naar hun wintertijd gebeurt niet op dezelfde dag als bij ons en zeker niet op hetzelfde moment. Maar nu zit er 9 uur tussen. Maar het kan aldus variëren van 8 tot 10 uur.