De mogelijkheid om lege jonge hoofden kennis te geven. het idee dat je een jong iemand kan helpen voorbereiden op de rest van het leven is zeer belonend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ze beschikken over een flinke portie idealisme, en het leuk vinden anderen iets te leren.
helaas blijkt het in de praktijk niet altijd makkelijk te zijn, maar al heb je maar een paar gemotiveerde leerlingen die graag leren, dan kan je daar al heel veel voldoening uit halen.
13 jaar geleden
Misschien denken ze zoals de meesten;" Heb je lekker veel vrije dagen". Dit is echter niet zo, want je hebt veel voorbereidend werk te doen, veel administratie die je moet bijhouden, veel bijscholing,cursussen, huiswerk nakijken,vergaderen,enz. Kortom, je moet veel werken wil je up-to-date blijven!
Ik denk dat je je geroepen moet voelen om mensen iets te willen leren/ bijbrengen. Als je iets zelf goed begrijpt en je merkt dat anderen er niets van snappen, wil je het uitleggen zodat zij ook snappen dat het niet zo moeilijk is
dan ze denken. Dit is ook eigenlijk de kunst van het onderwijzen. Wanneer je iets goed onder woorden kunt brengen, graag met kinderen of mensen omgaat, anderen graag deelgenoot wilt laten worden van wat jij weet, houdt van interacties, discussies en genoeg overwicht bij vooral kinderen hebt, dan heb je alle ingrediënten om onderwijzer te worden en moet je eigenlijk die roeping wel volgen.
amc
13 jaar geleden
Het omgaan met mensen, de sociale kant dus. Het vak trekt ze aan waarin ze les geven, en willen dat graag overdragen op de leerlingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lange vakanties die je uiteindelijk hebt als je leraar bent.:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn jongste zoon zit op de pabo nu
hij heeft voor het lerarenvak gekozen omdat hij 1 heel graag studeert en 2 hij het fijn vind kennis aan andere door te geven en 3 hij vind het een super mooi beroep
het heeft niets te maken met lange vakanties..want zelfs in de vakantie moet hij leren en studeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gekozen voor de lerarenopleiding Wiskunde omdat ik erg van wiskunde hou en zowel iets sociaals wou doen. Vandaar mijn keuze. En ik weet van meer dat ze op een dergelijke wijze denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werken met kinderen en het idee dat je iets over kunt brengen wat je zelf een prachtig vak vindt.

De vaste contracten en de goede mogelijkheden om parttime te werken kunnen ook een overweging zijn, maar de meeste mensen die aan een lerarenopleiding beginnen, denken daar nog niet aan.

(En die vakanties? Ja leuk, maar die heb je best nodig, als je de hele week staat te ' performen' voor de groep.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf net begonnen aan een lerarenopleiding en persoonlijk vind ik het leuk om jongere kinderen wat te leren. Kinderen hebben mij altijd al getrokken, en als ik ze dan ook nog eens veel kan leren, dat vind ik gewoon echt leuk! Vooral om ze dan vooruit te zien gaan, dat ze aan het begin van het jaar nog niet kunnen lezen en schrijven (groep 3) en aan het eind van het jaar wel kunnen lezen en schrijven. Dan kan je wel zeggen "Daar heb ik voor gezorgd" :)