Hoe stevig is rekbaar kaftpapier?

Ik overweeg om voor mijn zoon rekbaar kaftpapier aan te schaffen. Ten eerste voor het gemak, ten tweede omdat het papieren kaftpapier er afgelopen jaar tegen het eind helemaal afgescheurd was.
Kan iemand mij vertellen of het rekbare kaftpapier ( http://www.dresz.nl/ ) steviger is en minstens een jaar (of zelfs langer?) meegaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas heb ik geen antwoord op je vraag maar ik gebruikte vaak behang(bijvoorbeeld vinyl)lekker goedkoop en oersterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dat is ook wel slim ja...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan geen beste antwoord kiezen omdat de ervaringsantwoorden me allen hebben geholpen bij de aanschaf. Bedankt allemaal!

Antwoorden (6)

10 centimeter uitrekken gaat zeker, het gaat niet kapot wanneer je verder trekt, maar het gaat gewoon niet.
Mijn neefje gebruikt hetzelfde "papier" nu voor het derde jaar en alles is nog heel. Niks is gescheurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer stevig, gaat enige jaren mee. Je kunt er alleen geen lijvige boeken mee kaften, maar het is ieder geval vele malen beter dan het flutpapier,dat momenteelals kaftpapier wordt verkocht. Heb enige weken geleden getracht met mijn kleindochter boeken te kaften en hadden na ongeveer een uur
precies 1 boek klaar en een enorme berg afval papier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Dat is de rekkend kaft papier, dat rekt. Dus betekent dat als het strak is aan de staan, dan rektie uit en dan dus dat het niet scheurt. Daarom is sterker dan niet rekkende kaftpapier. Maar! Hoe lang precies dat meegaat, dat is de vraagmet zonder de antwoord, want heeft te veel afhankelijk. Bijvoorbeeld gooi je met de boek of ruwe oppervlak enzo.
Moet wel onthouden dat met alles is zo: wat niet rekt, dat scheurt wel, dus ook als de rekkende papier is uitgerekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgelopen schooljaar heb ik voor mijn zoon zijn boeken in een stoffen hoes die ze toen in verschillende maten verkochten bij de kruidvat!dit werkt perfect en eind van het schooljaar eraf halen en kunnen zo om de nieuwe boeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kocht 4 jaar geleden al stoffen rekbare kaften voor mijn zoon. Hij gebruikt ze nog steeds en ze zijn nog nergens kapot.
Het nadeel vind ik dat ze relatief klein zijn en slechts goed om maar enkele boeken passen van een bepaald formaat.
Ze sluiten goed af en de boeken worden echt ontzien en blijven er goed uitzien. Ik vind het daarom jammer dat ze er nog niet in grotere formaten zijn, want ik vind ze perfect.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze zijn dus van stof en niet van papier! Ik wist niet dat ze papier al rekbaar kunnen maken. ;)
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je antwoord. Ze zijn inderdaad van stof, maar om het rekbaar kaftstof te noemen, gaat mij iets te ver... ;-)
Ik heb trouwens gezien dat ze in 3 maten verkrijgbaar zijn: tot A5, tot A4 en tot mapformaat.
amc
13 jaar geleden
Oh, hier in zandvoort zie ik ze alleen in A5 formaat! Toen mijn zoon 4 jaar geleden van de basisschool kwam, heb ik ze besteld bij de zaak waar ik ook zijn boeken moest bestellen, ze waren toen een noviteit en ook dit jaar kan ik diezelfde kaften nog steeds gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de link in mijn vraag. Daar staat ook bij waar je ze kunt kopen...
Het is stevig en gaat zeker wel enkele jaren mee. Nadeel is dat het niet echt geschikt is voor boeken met slappe kaften, want die kaften buigen om door de rekkracht.