Hoe kan ik hem opvrolijken? Zie uitleg

Zeer binnenkort moet een jongen weer naar school die ik ken. Hij heeft er echter totaal geen zin in. Dat komt doordat hij veel te veel huiswerk heeft en omdat hij de leraren niet mag. Maar vooral omdat er een paar jongens zijn die de opmerkingen maken en zijn naam roepen. Hij kent hen niet, zij kennen hem wel. Hij vindt dit heel vervelend. Wat kan ík zeggen en wat kan hij doen om ervoor te zorgen dat hij weer met een beetje een fijn gevoel naar school gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het belangrijkste is het oude loslaten.

Een nieuw schooljaar begint nu. Wie zegt dat ze hem weer gaan pesten? Wie weet vallen de leraren wel mee, tenslotte is hij ook een paar maanden verder.

Vergeet het oude en begin met een frisse nieuwe start aan het schooljaar! Gewoon een schone lei ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als ik naar zo'n school moest protesteerde ik ook
misschien kan je naar een andere school op zoek gaan, want er is niets erger dan gepest worden
waar hij een nieuwe start kan maken....want leren moet wel leuk blijven

Toegevoegd na 2 minuten:
misschien kan hij naar een andere school op zoek gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij de leraren niet mag heeft hij een ernstig probleem.Het kan zijn dat je een bloedhekel hebt aan een bepaalde leraar maar als hij ze allemaal niet mag moet je hem toch eens vragen hoe dat dan zo komt en of er met gezamenlijke inspanningen niet iets aan gedaan kan worden.Je kan er ook proberen achter te komen waarom hij achterna geroepen wordt.Volgens mij is hier meer aan de hand en moet dit eens serieus uitgezocht worden voor deze knaap met 'frisse moed' de lessen hervat op 1 september.