Help me van m'n zenuwachtigheid af?

Ik krijg morgen mijn cijfer voor nederlands te horen.
Ik had eerst een 1 die 4x meetelt...
Door de strenge normering.
Die heeft mijn cijfer drastisch naar beneden gehaald.
Van een 6,0 tot een 5,5.
Ik had al voor die 1 een toets gemaakt waarvan ik morgen het cijfer krijg.
Dat cijfer bepaalt mijn overgang.
Als 't geen voldoende is ga ik afstromen.
Van 't VWO naar 't HAVO
Help.
Ik ben zo zenuwachtig.......
Want ik denk dat ik die toets slecht heb gemaakt.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb inmiddels mijn cijfer. voor degene die het nog wilde weten. Ik mocht NIET lager dan een 5,4 halen om nog een voldoende te staan op nederlands.

Slechte Nieuws:

Het was een 3.8 die 4x meetelt.

Goede Nieuws:

Voor de 1 die 4x meetelde heeft ze SPECIAAL VOOR MIJ de normering aangepast waardoor iedereen 1.8 erbij heeft.
Dus een 2.8 die 4x meetelt.

Over het goede nieuws.
Je zult denken. boeiend? hij zal toch wel in de onvoldoende staan.
NEE! ik sta nog een 5,5!!! :D

Hoe kan dat?

Ik mocht NIET lager halen dan een 5,4.
Maar als je 1.8 + 3.8 doet krijg je 5,6
En 5,6 is hoog genoeg!!

Ga ik nu over?

Dat weet ik nog niet.
Misschien mag je geeneens een 5,5 staan ..
Maar als 't aan de punten en voldoendes zou moeten liggen ging ik over.
Ik hoor volgensmij deze vrijdag of volgende week vrijdag of ik over ga.

Vertellen?

Ik zie dat deze vraag nog NET niet gesloten word volgende week vrijdag.
Dus wanneer ik hoor of ik overga zal ik dat hier vermelden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat ik altijd doe is als ik heel zenuwachtig ben, is lekker relaxen en mijn gedachten ergens anders brengen, en daarna snel naar bed toe, want als je slaapt hoef je je eigen geen zorgen te maken.

Toegevoegd na 30 seconden:
Succes trouwens, en laat je het nog even weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Snap goed dat je zenuwachtig bent voor morgen, dat cijfer hangt veel vanaf.
Probeer afleiding te zoeken, ga bij vrienden langs, kijk een spannende film, kortom ga iets doen zodat je er niet steeds aan hoeft te denken.
Succes morgen, duim voor je dat het meevalt en dat je overgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk dat je er niets meer aan kan doen. Omdat je er niets aan kan doen, is het niet nodig je zorgen te maken. Leg je erbij neer dat je er niets meer aan kan doen, dat het moment dat bepaalde of je wel of niet afstroomt (het moment van de toets zelf) al geweest is. Het cijfer is dan dus al bepaald en het antwoord staat eigenlijk al vast. Probeer iets anders te doen in plaats van alleen maar daaraan te denken. Ga wat lezen, een film kijken of muziek luisteren die je zou kunnen helpen wat rustiger te worden.

Ik weet niet hoe jouw situatie er precies uitziet, maar misschien kan je nog een bespreekgeval worden en toch verder gaan op vwo. Als het van één toets af zou hangen kunnen ze daar misschien een beetje begrip voor opbrengen..?