Nee, niet als jij een Nederlander bent. Want om die toeslag aan te kunnen vragen moet je op 31 december van het betreffende schooljaar Belg zijn. Ben je geen Belg, dan is de enige mogelijkheid nog dat jij of je ouders al een tijd in België wonen, werken of gewerkt hebben.
. . .
Een Nederlander met een medische beperking krijgt voor een studie toeslag van de gemeente waarin hij of zij woont. Dit vraag je bij die gemeente aan, ook als je in een andere gemeente gaat studeren. Op de website van jouw gemeente staat te lezen hoe de aanvraag gedaan kan worden.
Toegevoegd op 27 juni 2022 11:17: tekst
Amadea
een jaar geleden
Anoniem01102016
een jaar geleden
Maar geldt dat ook als ik vanuit Nederland in België ga studeren? Want officieel gezien blijf ik wel ingeschreven staan bij mijn ouders
Amadea
een jaar geleden
Als je met jouw DigiD inlogt bij jouw gemeente om de toeslag aan te vragen zul je daar vanzelf achter komen. Ik kan dat niet voor jou uitproberen. Het enige wat erover gemeld kan worden is dat je de toeslag niet gaat krijgen als je een Wajong-uitkering ontvangt. Ook in de 'Wet tegemoetkoming onderwijsbijdrage en schoolkosten' staat niet vermeld over onderwijsinstellingen in het buitenland. Je kunt wel studiefinanciering aanvragen voor een opleiding in een ander land, waar ook ter wereld. Die opleiding moet dan erkend zijn in Nederland.
https://duo.nl/particulier/studiefinanciering-buitenland/volledige-opleiding-aan-hbo-of-universiteit-in-het-buitenland.jsp