Mag een uitzendbureau salarissen gelijk trekken ongeacht de opleiding?

Ik werk al ruim 3 jaar waarvan 2,5 als chauffeur via een uitzendbureau bij een vuilophaalbedrijf. Eerste half jaar had ik nog geen groot rijbewijs.

Nu kreeg ik altijd (iets) meer betaald dan collega's zonder groot rijbewijs.

Nu is het zo dat sinds 1 januari dit jaar het minimumloon voor iedereen naar 14 euro is gegaan of je nou chauffeur bent of niet en of je er nou al jaren werkt of dat het je eerste dag is maakt dus niet meer uit.
In mijn ogen klopt dit niet want ik heb moeten investeren om dit rijbewijs te halen en heb veel meer verantwoordelijkheid.

Ook kreeg ik vorige week te horen dat een ander uitzendbureau de nieuwe aanbesteding gewonnen heeft, waardoor ik dus al mijn vakantiedagen voor september op moet nemen anders worden ze uitbetaald maar dan gaat er de helft belasting af. Dit heb ik liever niet, dan ben ik liever vrij.

De vakantiedagen nu snel opnemen gaat niet omdat ik voor dit allemaal bekent werd al had aangegeven deze zomer niet weg te gaan op vakantie. Dit vragen ze ieder jaar om te kijken of ze genoeg chauffeurs hebben in de vakantietijd.

een jaar geleden
1.2K
erotisi
een jaar geleden
De verhoging van het minimumloon gaat volgend jaar in en gebeurt in drie stappen. Dat betekent dat het minimumloon in 2023 met 2,5% stijgt naar verwachting naar 11,94 euro bruto per uur bij een 36-urige werkweek.
erotisi
een jaar geleden
Of bedoel je dit https://m.limburger.nl/cnt/dmf20211105_93403700

Antwoorden (1)

Om op je hoofdvraag te antwoorden: je uitzendbureau maakt met jou een afspraak over je salaris, en ook met je collega's. Het is niet verplicht om iedereen gelijk - of verschillend - te betalen. In je Rechtspositieregeling of CAO staat vermeld wat de salarisschalen zijn, dat kan verschillen met je functie en je ervaringsjaren.
een jaar geleden