Mag een reformatorische school je laten zitten als je onvoldoende staat voor het vak godsdienst?

Ik zit nu op de havo op een reformatorische school. Ik sta momenteel onvoldoende voor het vak godsdienst. Er wordt mee 'gedreigd 'dat als je aan het einde van het jaar nog steeds onvoldoende staat, ze je kunnen laten zitten. Of dit echt zo is, is nog maar de vraag. Zo wel. Mag dit?

2.1K
tinus1969
2 jaar geleden
Lees het schoolreglement. Daaron staan eisen voor overgaan of zittenblijven.
MarBet
2 jaar geleden
Als het alleen om godsdienst gaat, lijkt dat me heel discutabel, maar inderdaad even checken in de overgangsnormen. De mate van de onvoldoende kan ook nog uitmaken, en of je iets nog niet gedaan hebt of dat je een te laag cijfer hebt behaald.

Antwoorden (1)

Ja, maar die regel moet wel vastliggen.

"Een school voor voortgezet onderwijs stelt zelf overgangsnormen en regels voor zittenblijven vast. Deze regels maken deel uit van het onderwijskundig beleid. De school is wel wettelijk verplicht om het onderwijskundig beleid in het schoolplan en de schoolgids te publiceren (Art. 24 lid1 WVOen Art. 24a WVO).

Overgangsvergadering
Aan het einde van het schooljaar besluiten docenten tijdens de overgangsvergadering welke leerlingen overgaan, blijven zitten, afstromen (lager niveau) of uitstromen (naar een andere school). Bij de meeste scholen zijn de cijferscore en werkhouding hierbij leidend."
Computoon