Moet ik bij een boekverslag spoileren?

Moet ik het verhaal ook spoileren bij het schrijven van een boek verslag, bij wie heeft een moord gepleegd, moet dat of is niet verplicht?

1.4K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat staat er in de instructies die je school heeft gegeven? Moet je bv het verhaal samenvatten (in dat geval zul je dus ook moeten ‘spoileren’) In het algemeen moet je verslag helder beschrijven wat belangrijke aspecten van het boek zijn - en dat betekent iha dat je ook essentiële elementen van de plot gaat noemen. Er is verder geen reden om dat niet te doen.

Antwoorden (1)

Je kan geen boekverslag schrijven zonder het einde.
Toegevoegd op 09 april 2022 17:52: bron
2 jaar geleden
crispy
2 jaar geleden
Maar dat kan je ook zonder details doen. 'Uiteindelijk neemt het recht zijn loop' is heel wat minder spoiler dan 'Pietje is gearresteerd omdat hij de moord heeft gepleegd'.
nul1
2 jaar geleden
Bij een verslag is het de bedoeling dat je het verhaal begrijpelijk en zo volledig mogelijk kort samenvat.