Hoe vraag ik een snuffelstage aan?

Hoi ik zit op 4 VWO en moet voor school een snuffelstage lopen in april. Ik wil dit doen bij een dierenkliniek, maar nu moet ik een mail sturen, alleen weet ik niet hoe dit helemaal moet. Wat moet ik er allemaal in schrijven?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
tinus1969
2 jaar geleden
Je kunt beter langsgaan dan ern mail sturen. Of heb je dat al gedaan?

Antwoorden (1)

Geef informatie aan het bedrijf, en vraag duidelijk wat je vragen wil.

De informatie vind je vanzelf door de vragen te beantwoorden: wat?, wanneer? waarom? hoe?, enzovoort.

Wat is het doel van een snuffelstage? Wat verwacht je van het bedrijf? Wanneer wil je op snuffelstage? Waarom moet je op snuffelstage? Waarom wil je bij die dierenkliniek een snuffelstage hebben? Hoe moet het bedrijf jou begeleiden? Hoe lang duurt de snuffelstage? Hoe kan men meer informatie krijgen? (contactgegevens van jou en contactgegevens van jouw begeleider van school), enzovoort.

Als je die informatie kort en duidelijk in de brief vermeldt, dan kom je al een heel eind! In de toelichting bij je vraag heb je al een soort begin gemaakt, maar dat mag wat formeler door bijvoorbeeld te beginnen met 'Geachte heer, mevrouw,' in plaats van 'Hoi'.
Antoni