Hoe kan ik mezelf weer naar school toe pushen?

Ik zit nu in mn examenjaar, en heb de afgelopen helaas echt super veel gespijbeld. Ben ongeveer een maand denk ik niet naar school gegaan, alleen naar mn toetsweek of belangrijke se’s. Lessen heb ik al een maand niet gevolgd. Ik zit de afgelopen jaar niet heel erg in mn vel door wat privé omstandigheden, en ook op school zijn er veel dingen in het verleden gebeurd waardoor ik me er niet fijn voel. Maar ik weet dat ik naar school moet, zeker omdat ik in het examenjaar zit.

Mn plan was om vanaf vandaag weer elke dag naar school te gaan. Maar ben helaas weer niet gegaan. Heeft iemand tips om mezelf toch te kunnen pushen naar school? Mn motivatie is gewoon echt nergens te vinden, maar ik wil wel echt weer graag naar school gaan want het is echt nodig. Maar zodra het ochtend is en mn wekker gaat, denk ik er heel anders over.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
2 jaar geleden
Heb je depressie?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Denk het wel ja. Heb deze week een intake bij een psycholoog, dus zal dan wel een diagnose krijgen.
MarBet
2 jaar geleden
Heb je hierover al contact gehad met je mentor? Of een andere docent, iemand bij wie jij je op je gemak voelt.
Gewoon weer naar schoolgaan is misschien niet de oplossing als er meer aan de hand is. Je kunt dan beter samen met school een plan maken hoe je verder gaat. Op scholen werken ook bijvoorbeeld maatschappelijk werkers en orthopedagogen, die jou kunnen helpen om weer lessen te kunnen volgen. Dat je al de stap naar een psycholoog hebt gezet is heel goed!

Antwoorden (1)

Kun je met iemand anders afspreken dat je "gewoon" gaat? Met een medeleerling / vriend / vriendin? DAt hij of zij je 's morgens belt om je je bed uit te krijgen, en of samen naar school te rijden? Of met een docent of decaan die je vertrouwt: dan wordt je weer verwacht, en dat maakt het waarschijnlijk makkelijker om de drempel weer over te gaan.
Ik begrijp van je dat je geen ouders oid hebt met wie je in huis woont, aan wie je iets hebt- bespreek het anders met hen dat je graag weer regelmatig naar school gaat, en hoe jullie daar samen voor kunnen zorgen dat dat gebeurt?