mag mijn leraar mijn cijfer verlagen bij slecht gedrag?

Mag de leraar mijn cijfer verlagen als ik mij slecht gedraag tijdens de toets? En mag de leraar dat dan ook doen als ik mijn toets al heb ingeleverd, maar als hij hem nog niet heeft nagekeken?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4K
ronron1212
2 jaar geleden
Ja dat kan hij doen
tinus1969
2 jaar geleden
Wat is slecht gedrag in dit verband?
tinus1969
2 jaar geleden
Overigens ben ik er niet zomaar van overtuigd dat dit mag. Er horen objectieve regels te zijn voor het vaststellen van cijfers.
SingingCoyote13
2 jaar geleden
precies dit is een maatregel uit de 19e eeuw ofzo toen ze kinderen nog op de hand sloegen met een stok bij fouten in huiswerk. en dit geeft ook verkeerde resultaten zo kan een leerling of student lagere cijfers krijgen (zelfs ten onrechte ook) terwijl ze anders (veel) hoger zouden moeten liggen. dit soort regels leiden ook tot willekeur van de docent die kan bijvoorbeeld een hekel hebben aan een leerling en ten nadele lagere cijfers geven. vind dit een verkeerd regelement dit zouden ze moeten aanpassen.
Utrecht
2 jaar geleden
Je kan het ook anders zien: je krijgt bonuspunten bij goed gedrag.
Dat is makkelijk scoren!!
Rieneke1
2 jaar geleden
Wat voor slecht gedrag? Spieken/ fraude?

Antwoorden (4)

Ja. Slecht gedrag tijdens een toets (zoals spieken) kan (en moet) leiden tot puntenaftrek.
Ook andere misdragingen kunnen op deze manier gestraft worden.
2 jaar geleden
Ja, dat mag hij.
Slecht gedrag kan ook voor anderen lastig zijn die nog met een toets bezig zijn. Dat mag bestraft worden. Het is aan de leraar om een passende straf aan te meten.
Het feit dat jouw gedrag bij anderen punten kan kosten maakt dat ik deze straf zeker ook passend vind.
Ja dat is mogelijk, als je gespiekt of kinderen heb afgeleid kan je leraar je cijfer verlagen. Hij mag je cijfer aftrekken met 1.5- 2.0 niet meer. Ik zou zeggen concentreer je de volgende keer
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
crispy
2 jaar geleden
waar haal je vandaan dat er 1.5-2.0 van mag worden afgetrokken?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
omdat dat is de regel op mijn school
Nee dat mag niet. Een toets is bedoeld om te meten wat jij weet en kunt. Als er punten worden afgetrokken voor slecht gedrag is de beoordeling niet meer gebaseerd op wat jij beheerst aan lesstof. Tenzij het je gedrag is dat beoordeeld wordt.
De docent mag je wel verwijderen uit de klas, zodat je niet je toets kunt maken en het op een ander moment moet inhalen. En als het als een passende straf wordt gezien kan dat ook nadat je je toets hebt ingeleverd.