Kan ik Scheikunde laten vallen?

Ik zit in VWO 5 en ik heb het profiel NG+een extra examenvak geschiedenis. Maar ik heb een probleem, scheikunde vind ik echt een super lastig vak en ook de studie die ik later wil doen heeft niks met scheikunde te maken. Hierdoor kreeg ik de vraag of ik scheikunde kan laten vallen, en omdat ik al geschiedenis als extra vak heb, zou ik nog steeds genoeg examenvakken hebben. Ook vraagt de studie waarin ik geïnterreseerd ben geen exact profiel. Dus zou dit kunnen, of kan dit niet omdat ik aan het profiel NG vast zit?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.5K
tinus1969
2 jaar geleden
Ga op school met je mentor of afdelingsleider praten. Die weten wat er op jouw school precies mogelijk is.

Antwoorden (1)

Nee. In dit profiel zijn de verplichte vakken Biologie en Scheikunde. "Daarnaast is het verplicht om Wiskunde A of Wiskunde B te volgen. Ook kies je uit de profielkeuzevakken Natuurkunde, Natuur, Leven en Technologie en Aardrijkskunde."
Computoon