Word ik met een MSc titel sneller aangenomen dan een MA titel?

Ik wil binnenkort een master gaan doen binnen HR of Marketing. Echter zie ik dat er verschillende graden zijn. Ik vraag mij af welke titel; MSc of Ma, mij meer te bieden heeft in dit werkveld. Gaan er meer deuren voor mij open als ik een MSc titel heb of is het verschil tussen MA en MSc dusdanig klein dat het nauwelijks invloed heeft op je loopbaan?

Kan iemand mij hier opheldering over geven?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Het hangt van de vacature af. Voor veel HR-functies zal een MA-titel aantrekkelijker zijn.
De grootste verschil tussen MA en MSc is dat MA is een graad in menswetenschappen of sociale wetenschappen terwijl MSc is een diploma op basis van wetenschappelijk leren.

MA
Het is een diploma in Geesteswetenschappen en een individu dat voor een MA studeert, kan kiezen uit een verscheidenheid aan onderwerpen zoals geschiedenis, aardrijkskunde, onderwijs, theologie, filosofie, taal, human resources, sociale en politieke wetenschappen, schone kunsten, enz. Dus het is een ideale optie voor diegenen die zich willen specialiseren in gebieden zoals toerisme, journalistiek, administratie, human resources, enz.

MSc
MSc is een diploma in wetenschappelijke en wiskundige vakken. Exacte wetenschappen zoals wiskunde, engineering, informatietechnologie en natuurwetenschappen zoals biologie, scheikunde, natuurkunde en geologie behoren tot de MSc-vakken. Daarnaast kunnen onderwerpen als management, financiën, economie, etc. ook in MSC-formaat worden bestudeerd.
SimonV
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Duidelijk! Bedankt voor je uitgebreide antwoord! :)