Moet ik kunnen naaien als ik Junior Stylist wilt worden?

Hi, ik zit nu in 4havo, maar ik heb veel over gedacht om naar 4mbo te gaan. Dan wil ik graag Junior Stylist worden, maar het probleem is dat ik niet kan naaien. Dus moet ik kunnen naaien als ik junior stylist opleiding wilt volgen? Of wordt ik het later aangeleerd in lessen?
En welke fashion opleidingen zijn er, waar je niet hoeft naaien.
Alvast bedankt voor antwoorden <3

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K
Antoni
3 jaar geleden
Zo'n vraag kan je toch het beste stellen bij het opleidingsinstituut van jouw (mogelijke) keuze? Ik ken het beroep van Junior Stylist niet, maar blijkbaar weet jij al met welke opleiding(en) je dit kan worden! Informeer dus bij het opleidingsinstituut, zo raad ik je aan!

Antwoorden (1)

Nee.

Om te worden toegelaten tot de opleiding tot Fashion designer (Junior stylist) heb je aan een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo al voldoende vooropleiding. Hou er wel rekening mee dat de opleiding een beperkt aantal plaatsen heeft, dus je hebt geen garantie dat je daar gelijk kunt beginnen.

Tijdens de opleiding leer je omgaan met Illustrator, Photoshop en InDesign. Je volgt de laatste mode op Instagram en Pinterest en leest belangrijke modebladen als Vogue en Harper's Bazar. Je maakt technische tekeningen voor stylesheets en weet hoe kleding gemaakt wordt. Die kennis gebruik je om een goede pasvorm van het kledingstuk te krijgen. Op school leer je daarom uitgebreid over stoffen en fournituren zoals knopen, ritsen, garens en dergelijke.

Je hoeft niet van te voren al iets te kunnen, dus kunnen naaien is geen vereiste.
Amadea