Hoe kan ik geneeskunde studeren vanaf havo?

Hoi, ik wil geneeskunde studeren maar ik zit op de havo. Nu weet ik dat ik vanaf het vwo kan gaan want dat is zo ware de “snellere” route. Alleen heb ik als enige vak geen natuurkunde in mijn pakket en ik kan het ook niet veranderen. Ik weet ook dat je bij de geneeskunde opleiding een toets moet maken voor de vakken die verplicht zijn maar die je niet had in je pakket. Mijn vraag is nu zou ik dan die toets kunnen maken voor natuurkunde om toch nog geneeskunde te studeren? En hoe kan ik daar dan het beste voor studeren, krijg ik boeken etc? Ik heb geen natuurkunde gehad. Hulp en uitleg hier allemaal over zou ik echt waarderen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, het werkt niet zoals je denkt.

De meeste geneeskund opleidngen eisne dat je VWO hebt gedaan, met profiel/vakken NT+Biologie of NG+Natuurkunde. Daarna moet je nog een toelastingstoest doen - je kutn dus niet op die manier gemiste vakken inhaln.
Je zult dus eerst natuurkunde moeten bijspijkeren en daarna naar het VWO; de opleiding geneeskunde helpt je daar verder niet bij. Dat is hard werken maar dat is ook een goede voorbereiding op het artsenvak.