Moet ik dezelfde vakken halen voor mijn propedeuse?

Ik heb een vraag over het hehaken van me propedeuse. Ik heb nu al een aantal vakken niet gehaald me eerste jaar ik denk ook dat ik ze niet ga halen. Stel dat ik nu 50 punten heb, neem ik dan de 50 punten mee naar volgend jaar en moet ik dan 10 punten bij behalen? En moet ik dan opnieuw die vakken halen die ik niet gehaald heb of kan ik die 10 studiepunten ook met ander nieuwe vakken halen? Ik zit in de stress :(

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Normaalgesproken moet je ALLE vakken halen om de propedeuse te halen; al behaalde punten neem je mee naar volgend jaar; de vakken die je niet hebt gehaald moet je alsnog inhalen.
Check bij je mentor of er op jouw opleiding speciale regels gelden.
3 jaar geleden
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Klopt! Per jaar heb je 60 studiepunten. Je dient deze uiteindelijk allemaal te halen. Als je een vak in leerjaar 1 niet haalt (dus 2x niet haalt met herkansing erbij) dan moet je dit vak het jaar erop halen. Heeeel soms heb je keuze studiepunten. Je mag dan zelf kiezen hoe je die punten indeelt. Maar de kans dat dit bij de propedeuse mag, is klein