Ik wil biologiedocent worden. Wat is daarvoor de juiste opleiding?

Ik zit zelf ok het vmbo-gt . en wil later les geven in het vak biologie.Wat is nu de juiste opleiding om biologie docent te worden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Daarvoor moet je als vooropleiding een opleiding op.mbo4-niveau hebben of havo- of vwo-diploma met biologie in het profiel. Daarna kun je naar de lerarenopleiding (4 jaar). Slaag je, dan mag je lesgeven tot en met de onderbouw van havo of vwo (tweede graad). Wil je ook aan "hogere" havo- en vwo-klassen les kunnen geven, dan moet je ook nog een master biologie halen aan een hbo-instelling of universiteit.
Computoon