Mijn baas heeft mijn contract veranderd. Mag dat?

mijn contract is sinds een tijdje verlengt nu heeft mijn baas er zelf een blaadje achter gemaakt met met meer enthousiasme op de werklvloer meer tempo op je houding letten ens ik vind dit zelf niet netjes er stond ook dat ik er voor moest tekennen maar dat heb ik niet gedaan zelf durf ik er niks van te zeggen en laat ik het gaan maar mag dit wel? ik doe de kapperopleiding

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Lijkt mij geen contract maar een beoordeling.
ronron1212
3 jaar geleden
Is dat niet gewoon een functionering gesprek geweest?
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Aan een contract (wat beiden moeten tekenen) kan niet ná het tekenen nog een blaadje worden toegevoegd. Wat jij beschrijft is een beoordeling, en geen "afspraken die je samen maakt over de inhoud van het werk en de arbeidsvoorwaarden". Een werkgever mag bijv. wel vragen om een goede werkhouding (dus op tijd aanwezig zijn, vriendelijk en beleefd naar klanten en naar je werkgever).
Ik denk dat je werkgever niet helemaal tevreden is met je werk, maar je wél een nieuw contract heeft aangeboden. Durf je in gesprek te gaan over wat zij bedoelt, wat hij van je verwacht, en hoe je dat kunt bereiken? Van zo'n gesprek kun je groeien in je vak, je werk beter gaan doen (of in ieder geval: meer zoals je werkgever het wil). En als er staat "Op je houding letten" kan dat betekenen dat je bijv. wat krom staat - daarop letten kan veel gezondheidsproblemen op latere leeftijd voorkomen! Ik denk dat je blij moet zijn met zo'n baas; hij geeft je de kans om te leren!

Antwoorden (1)

Een contract teken je alvorens je daar aan de slag gaat. Daar kan later niet ineens iets aan worden toegevoegd.