Kan ik 'stoppen' met een studie maar wel ingeschreven blijven?

Mijn mentale en financiële situatie zijn (door corona) erg achteruitgegaan en ik kan het mentaal niet meer aan om mijn HBO-opleiding actief te volgen. Wel ben ik afhankelijk van mijn lening bij DUO, want door corona heb ik geen ander werk kunnen vinden.
Ik vroeg mij dus af of ik mijn opleiding kon blijven volgen, zonder naar colleges te gaan, zodat ik nog wel ingeschreven sta en recht heb op mijn DUO-lening.
Update: ik stop toch wel

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja dat kan als er geen aanwezigheidslicht is, maar of het verstandig is. Maak eens een afspraak met de studieadviseur of studentendecaan om je situatie te bespreken. Maak ook een afspraak met je huisarts en spreek over hoe je, je voelt in deze rare tijden.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Maar handig is het niet, want je bouwt je schuld hiermee hoger op.