Welke universitaire opleidingstrajecten zijn er voor mensen die onderzoeker of medisch specialist willen worden?

Ik hou van de wetenschap en heb mijn toetsen van het CCVX en Engels/NL op vwo afgerond. Ben 21.
Ik probeer intestromen bij Geneeskunde bachelor, maar ik zoek alle mogelijke zij trajecten die ik kan nemen als ik toch niet wordt toegelaten for whatever reason. Ik kan me helaas maar bij 1 Geneeskunde bachelor per jaar inschrijven.
Ik wil niet mogelijk een jaar op mijn reet zitten en ik heb eigenlijk alleen interesse in endocrinologische wetenschapper worden. Studies met andere eindstromingen hoeven van mij niet tenzij de basisbeurs terugkomt.

Ik zoek in essentie alle trajecten op de Uni waarmee ik uiteindelijk AIOS kan doen (Arts in Opleiding tot specialist)
Ik zag biomedische wetenschap gerelateerde bachelor (3 Jaar) naar Arts-klinisch onderzoeker Master (4 jaar)
Zijn er nog meer die ik over het oog gezien heb?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
ronron1212
3 jaar geleden
https://endocrinologie.mumc.nl/onderwijs
tinus1969
3 jaar geleden
Wil je arts worden (en patiënten behadelen)? Of onderzoeker endocrinologie? Als je arts wil worden, zit er niets anders op dan eerst de bachelor geneeskunde te doen.

Antwoorden (1)

Als je arts wilt worden, is de basis altijd geneeskunde.