Kun je met een niveau 3 diploma en 21+ test naar het hbo?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Griffin
3 jaar geleden
Wat voor niveau 3 diploma?

Antwoorden (2)

Ik dacht dat er een mbo niveau 4 diploma voor nodig is. Als je mbo 3 hebt afgerond kun je volgens mij wel een verkort mbo4 leertraject volgen en afronden, om dan in aanmerking voor hbo te komen. (Ik heb het ook niet verzonnen.)

Groet, Thomas hoyle.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Als je 21 of ouder bent, kan je een toets doen en heb je in het geheel geen vooropleiding nodig.
(Ik heb het ook niet verzonnen.)
Je hebt geen enkele vooropleiding nodig als je de 21+toets doet

https://www.hogeschoolrotterdam.nl/voorlichting/toelatingsvoorwaarden/21-zonder-diploma/
Heb je geen havo-, vwo-, mbo-niveau 4 of mbo-lang diploma waarmee je toelaatbaar bent tot de opleiding van je keuze? En ben je 21 jaar of ouder op 1 oktober van het jaar waarin je met een Associate degree of bacheloropleiding wilt starten? Doe dan mee aan het Toelatingsonderzoek 21+. Rond je het onderzoek succesvol af, dan ben je alsnog toelaatbaar tot de opleiding.