Hoi, ik doe vwo en wil bij de politie. Welk profiel is handig om te kiezen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Amadea
3 jaar geleden
Welk soort werk bij de politie zou je dan willen gaan doen?

Antwoorden (1)

Het vakkenpakket VWO is niet het belangrijkste om bij de politie te worden aangenomen. Op de politieacademie leer je alles wat je moet weten. "In de initiële opleiding verwerft de student alle noodzakelijke basiscompetenties die nodig zijn om als beroepsbeoefenaar aan de slag te gaan." De maatschappelijke vakken, zoals economie en maatschappijleer zullen nuttiger zijn dan bijvoorbeeld scheikunde en natuurkunde.
https://www.leren.nl/artikelen/2007/politie-opleiding.html
Je kunt je niet rechtstreeks aanmelden bij de PolitieAcademie. Om voor een opleidingsplaats in aanmerking te komen, moet je solliciteren bij een politiekorps.