Mag een docent mijn gemaakte beeldmateriaal aan mijn klas laten zien zonder mijn toestemming?

Ik heb voor biologie een filmpje gemaakt. Deze wou ik echter niet gedeeld hebben met mijn mede schoolgenoten. Toch heeft mijn docent mijn video aan andere klassen laten zien als "voorbeeld". Stond hij in zijn recht of heeft hij dit niet mogen doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
tinus1969
3 jaar geleden
Dat filmpje heb je ingeleverd voor een schoolopdracht? Je hebt luid en duidleijk aangegeven dat dit filmpje niet verder gedeeld mocht worden?
jc54
3 jaar geleden
Het is op zijn minst niet netjes om zo'n filmpje zonder overleg openbaar te maken......
Maar had jij, als maker, aangegeven dat het filmpje niet aan anderen vertoond mag worden?

Antwoorden (1)

Lesopdrachten worden gemaakt om ervan te leren. Als de opdracht niet goed is uitgevoerd kan een docent het gebruiken om te laten zien hoe het niet moet (en dan erbij vrtellen waarom het dan niet zo goed is) Als de opdracht bijzonder goed is uitgevoerd kan de docent het laten zien als goed voorbeeld en wijzen op de bijzondere aanpak e.d.. In schoolopdrachten kan je niet zeuren over auteursrechten of iet dergelijks. Wees trots, dat jouw werk als goed voorbeeld wordt getoond.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Hoe waar ook, dit is geen atwoord op de vraag 'mag dit'.