Waarom moet de vrachtwagen hier als tweede en niet de auto?

De auto heeft toch niemand van rechts?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
LeonardN
3 jaar geleden
Is het antwoord C?
1.Auto en fiets 2 Vrachtwagen? Als het A. is volgens de site snap ik niet zo waarom. Enige argument zou zijn dat de auto niet past, en dus zich niet in de straat kan vouwen als de vrachtwagen er nog staat.
Amadea
3 jaar geleden
De vrachtauto staat op de afrit van een erf, de auto en de fiets rijden op de weg.
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Duidt de andere kleur van het wegdek, van de weg waar de vrachtwagen uit komt, mogelijk op een uitrit? Dat zou een verklaring kunnen zijn.

Antwoorden (1)

De vrachtwagen moet als tweede omdat de fietser en auto beide als eerste mogen.
Het antwoord is dus C
C 1.auto (want er is niks wat conflicteert) en fiets (want VW komt uit uitrit/rechts) 2.vrachtwagen (die moest immers voor de fietser wachten.

Mocht de website A als correcte antwoord zien, dan neem ik aan dat ze bedoelen dat er geen fysieke ruimte is voor de auto. De auto kan dan niet anders dan wachten tot de vrachtwagen uit de straat is voor dat hij er in kan. Wat niet past dat past niet.
A 1.fiets (want de vrachtwagen komt van een uitritconstructie, en anders wel van rechts). 2. Vrachtwagen, die maakt de straat vrij. 3. De auto nu pas past.
====
Ik zeg het verkeerd:
fiets (want VW komt uit uitrit/dan wel van LINKS*)
Toegevoegd op 12 september 2020 14:49: tekst
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
Los van de beperkte ruimte in de uitrit: de vrachtauto wil de uitrit uit en de auto wil de uitrit (inrit) in. In beide gevallen geldt dat aan al het overige verkeer voorrang moet worden verleend. Vrachtwagen moet dus voorrang verlenen aan fiets en auto, maar auto moet voorrang verlenen aan vrachtauto (fiets n.v.t.). De vrachtauto komt dan voor de auto van rechts en mag dus eerst. In de praktijk zal het inderdaad bij heel veel uitritten zo zijn dat er niet genoeg ruimte is voor 2 voertuigen naast elkaar. Degene die wil inrijden zal dan moeten wachten tot de uitrit vrij is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De site ziet antwoord A als het juiste antwoord