Mogen docenten persoonlijke mails doorsturen naar andere docenten? En naar ouders?

Persoonlijke e-mails die gestuurd zijn naar een docent, zijn zonder de toestemming van mijn zusje doorgestuurd naar andere docenten. Hierin werden persoonlijke, gevoelige situaties besproken, ook over hoe ze niet met bepaalde andere docenten erover wilde praten, en nou is ze alsnog door die andere docenten benaderd om hierover met hun in gesprek te gaan. Ze is meerderjarig, wat me dan een inbreuk lijkt op haar privacy, maar de mails zijn wel gestuurd via de schoolmail, dus misschien worden die docenten juridisch dan niet als "derden" beschouwd. Ze heeft ook expliciet gezegd in de e-mail dat ze absoluut niet met hun erover wilde praten, en nou weten ze het alsnog.
Nog erger: Haar e-mails zijn ook doorgestuurd naar haar afdelingsleider en zij heeft mijn ouders een brief gestuurd over haar persoonlijke situatie op school en hoe ze heeft gereageerd in e-mails, wat ze gezegd heeft, echt op een heel kinderachtige "klikspaan" manier. ze is 19, en de brief was zo gevormd alsof de bedoeling was dat mijn ouders haar op haar kop zouden geven, of zoiets. Het voelt heel verdacht, in elk geval, Mag dat wel? ze woont nog thuis, maar ze is dus wel al meerderjarig.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Mogen docenten persoonlijke mails doorsturen naar andere docenten? Nee, dit mag niet. Als dit dan alsnog gebeurd, zou er in eerste instantie een waarschuwing gegeven kunnen worden, gebeurd dit dan nog vaker, zou het ook kunnen dat er een boete word gegeven. Naar de ouders van een leerling boven de 16 mag alleen een persoonlijke mail worden verstuurd als dat leerling daar daadwerkelijk ook toestemming voor geeft. Is er een Leerling onder de 16 is het toegestaan dat een docent een mail verstuurt naar de ouders van die leerling. Persoonlijke mails versturen van docent naar ouders over een leerling waarvan het niet de eigen ouders van die leerling zijn, mag absoluut niet. Deze informatie kreeg ik van mijn eigen docent.