Dat vraag ik mij ook af.. waarom vraag ik mij dit ook af eigenlijk?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik stel geen vragen meer vandaag omdat dat niet meer mag :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

De zucht naar kennis die ons door het leven voert. Kennis, die ons meer maakt dan de combinatie der delen. Die het leven rijker maar, beter begrip geeft van de samenleving. Daarom stel je vragen. Je zou graag het antwoord willen weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden dat we vragen stellen is, we zijn nieuwsgierig.
En je kunt niet alles weten of we hebben niks anders te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige vragen worden gesteld door de vragensteller alleen om het stellen van de vraag. De vragensteller denkt dan slim over te komen terwijl het tegendeel slecht waar is.
De meeste vragen worden gesteld om er slimmer van te worden en dat werkt, probeer het maar eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat we altijd onderweg zijn. Zelfs heel oude mensen hebben nog vragen.. maar ik moet toegeven dat die dikwijls van praktische aard zijn. Echte levensvragen vind je bij heel oude mensen minder. Het leven zelf heeft immers al antwoord gegeven op vragen die er toe doen.
Overigens: een vraag als: Met welke knop zet ik mijn computer aan, is ook een vraag die ertoe doet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze nieuwsgierig zijn. EN zo leren we van alles over de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennis is macht en de pen is machtiger dan het zwaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is maar een kleine groep die altijd alles wil weten. Die eigenschap vindt je vooral bij journalisten en bij leraren. Journalisten zijn nieuwsgierig, leraren moeten wel veel weten, anders zijn ze geen leraren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je stelt een vraag in eerste intstantie omdat je een antwoord wilt . (omdat je t gewoon zelf niet weet)
of omdat je wat te zeuren wilt hebben. (mijn zoon van 5 bijvoorbeeld die mij van alles tijdens het eten gaat vragen over weet ik veel wat om mij af te leiden zodat ie denkt dat ik niet zie dat hij zijn eten stiekum weg moffelt naast het bord )
of om interessant over te komen (zoals mijn vriendje destijds deed bij de reisleidster tijdens de vakantie.iedereen viel het gewoon zeer duidelijk op dat ze er van baalde om steeds maar weer antwoorden te moeten bedenken op zijn gezwets terwijl hij dacht dat ie om ontzettend veel nuttige informatie vroeg en dat wij dat al even zo belangrijk vonden om te weten als hij zelf.not)
en soms heel soms zijn mensen gewoon leergierig, en altijd benieuwd en oprecht geinterreseerd in hoe het met iemand is en hem of haar daar dan naar vragen. oew ik vind dit een leuke vraag en kan nog wel even door gaan met verzinnen waarom mensen vragen stellen en waarom ze graag van alles willen weten. maar dat doe ik niet want dan ga ik zeuren en t moet wel leuk blijven om te lezen dus ik kan ermee.
antwoorden genoeg dus........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we willen graag 'wijzer' worden, kennis vergaren
en ons eigen antwoord toetsen aan dat van anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je dan mee kan doen,ga maar langs;de vragen op deze site en vraag jezelf af (daar hebben we het weer:)) waarom deze vraag gesteld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn nieuwsgierig, en dat zijn ze altijd al geweest. Eerst de apen, en nu wij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn nieuwschierig en leergierig.
Zelfs op deze vraag wil je antword.
Mensen hebben ongeloofelijk veel vragen en het liefst willen ze ter gerust stelling er gelijk een antwoord op.
En mensen willen het liefst alles weten.
Maar dat gaat nu eenmaal niet!