Zou je in de politieacademie hbo, om een rechercheur te worden, een hoofddoekdragen?

Hier twijfelde ik ook over, mijn zus wil dus volgend jaar opleiding politieacademie hbo, alleen wist ze niet zeker of je er wel een hoofddoek mag dragen. Mag het dus wel of niet?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.4K
MarBet
4 jaar geleden
Het lijkt me dat dit mag, ik heb alleen geen bron om dat te bevestigen. In de eerste plaats zou het discriminatie zijn als het niet mag, maar ook omdat de politie wil insteken op meer diversiteit binnen de politie. Het niet mogen dragen van een hoofddoek op de politieacademie zou dat niet bevorderen.
paulus811
4 jaar geleden
Tuurlijk, trek de 'discriminatie' kaart maar weer. Er is een hele goede reden dat hoofddoeken niet zijn toegestaan bij de politie, namelijk neutraliteit en dat heeft helemaal NIETS met discriminatie te maken.
vraagBraak1
4 jaar geleden
In Nederland zijn we allemaal gelijk, het zou dus niet moeten uitmaken of je een zwembroek draagt omdat je gelooft dat je je daar prettiger in voelt of dat je een hoofddoek draagt vanwege je geloof. De politie heeft een uniform en dat draag je als je dat beroep uitoefent.

Antwoorden (1)

Het is niet toegestaan om een hoofddoek te dragen bij de politie, omdat dit geen neutrale uitstraling zou zijn. Zodra je begint met de opleiding, ben je in dienst bij de politie, dus is het ook tijdens de opleiding niet toegestaan.