Welke opleiding moet je volgen als je apotheker wilt worden?

Hey mensen, ik wil graag apotheker worden maar weet niet welke studie. Iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Wil je apotheker worden? Dan moet je de universitaire studie farmacie volgen. Die bestaat uit een driejarige bacheloropleiding en een driejarige masteropleiding. Farmacie kun je studeren in Groningen en in Utrecht. In Leiden kun je terecht voor biofarmaceutische wetenschappen.
Voor de studie farmacie heb je als vooropleiding nodig:

vwo-diploma met het profiel Natuur en Gezondheid of Natuur en Techniek;
vwo-diploma met het profiel Economie en Maatschappij of Maatschappij en Cultuur, aangevuld met Wiskunde B1, Natuurkunde 1 en Scheikunde 1;
vwo-diploma oude stijl met Natuurkunde en Scheikunde; Wiskunde, Biologie en Engels zijn dan wel gewenst.

Een hbo-diploma of een hbo-propedeuse in een aanverwante richting kunnen soms toegang geven tot de studie farmacie. Neem eerst contact op met de studieadviseur van de opleiding voordat je je aanmeldt.
ronron1212
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat word hem dan helaas niet. Bedankt nog!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Natuur en gezondheid moet ook aangevuld zijn met natuurkunde.
Denk aan fixus.
Antoni
4 jaar geleden
"Dat wordt hem dan helaas niet." Hoezo? Je kan altijd nog de ontbrekende vakken volgen, na je vwo-opleiding. Volg je nu een lagere opleiding, dan zul je eerst nog naar het vwo moeten gaan.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Als je opleiding nu te laag is en / of je hebt geen zin in zo'n lange studie, zou je ook kunnen overwegen om apothersassistent te worden?