Hoeveel verdient een basisarts ANIOS werkzaam in een ziekenhuis?

Als ik kijk naar de CAO ziekenhuizen staat er bij een volledige arbeidsduur krijgt een beginnend ANIOS 3.448 euro bruto.

Klopt dit? Dus als je 36 uur per week als beginnend ANIOS verdien je 3.448 euro bruto per maand? Vaak zie je bij vacatures van ziekenhuizen staan een arbeidsduur van 40 tot 46 uur, vandaar mijn vraag. Het zou dan uitkomen op ~17,40 euro bruto als je 40-46 uur per week zou werken en 3.448 euro per maand zou verdienen en dat leek me heel weinig.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@hallo883,
Een ANIOS is een Arts niet in opleiding tot specialist. Een basisarts die nog niet heeft gekozen voor een specialisatie.
Als bij een vacature staat dat het gaat om een arbeidsduur van 40-46 uur per week, gaat het om een AGIOS (Assistent geneeskundige in opleiding tot specialist). Het aantal uren per werkweek is inclusief de opleidingsuren.

Antwoorden (1)

Als beginnend basisarts ontvang je een bruto maandsalaris van ongeveer € 3.490,-. Dit kan oplopen tot ruim € 6.345,-.
Het bruto salaris is afhankelijk van je functie, je eventuele vervolgopleiding en de cao of rechtspositieregeling die van toepassing zijn.
ronron1212
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi, ik heb dit ook gevonden, maar het is een beetje vaag. Voor hoeveel uur per week staat er overigens niet bij etc..
ronron1212
5 jaar geleden
Gewoon voor een normale werkdag.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het beginsalaris voor een ANIOS (arts assistent niet in opleiding) is gebaseerd op een 36-urige werkweek. Vaak wordt een contract aangeboden voor 38uur per week.
Om precies te weten wat men gaat verdienen zal men de vacature goed moeten nalezen.
https://www.indeed.nl/vacature-bekijken?jk=6ecea151b4eb466e&tk=1d9cdacff95ai800&from=serp&vjs=3