Iemand die weet hoeveel uur daadwerkelijk school HBO toegpaste wiskunde ivm reizen/kamers?

Ik wil HBO toegepaste wiskumde gaan studeren maar wil liever niet op kamers, dus reizen. Hoeveel uur wordt je daadwerkelijk op school verwacht, als dit bijv maar 3/4 dagen zijn is reizen prima te overzien.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Misschien kun je ook doorgeven waar je de studie gaat volgen.
Elke school heeft een eigen aanpak.
Voltijds kan dan inderdaad betekenen dat je lessen hebt, in groepen werkt, thuis opdrachten maakt. Nogmaals, elke school vult dit in op zijn eigen manier.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het betreft fontys in tilburg of haagse hogeschool in delft
Erna55
5 jaar geleden
Informeer dit bij de betreffende opleidingen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tsja, volgens mij kun je iedere vraag wel ergens anders stellen.
Heel fijn gast74869 dat je deze vraag hier stelt. Nu kunnen andere geïnteresseerden (zoals ik) het antwoord ook lezen.

Antwoorden (1)

Fontys Tilburg, toegepaste wiskunde.
De opleiding heeft een hele mooie site:
https://fontys.nl/Studeren/Opleidingen/Toegepaste-Wiskunde-voltijd/Inhoud-opleiding.htm
Kijk onder het kopje Opbouw:
In het eerste jaar bestaat de opleiding uit: 16 uur theorie, 12 uur praktijk en 12 uur zelfstudie.
Kijk vervolgens onder het kopje Studie in cijfers:
Je ziet dat het aantal contacturen tussen de 18 en 24 uur is.
Je hoeft bij deze school dus niet elke dag naar school te komen.
De 16 uur theorie vindt wel plaats op school.
De 12 uur praktijk kan op school plaatsvinden, maar hoeft niet.
Zelfstudie doe je sowieso thuis.
Het is een modern systeem waar niet alleen theorie wordt gegeven. Er wordt ook van je verwacht dat je in groepen en zelf tot het oplossen van problemen komt.
De ene student geeft aan dat hij 18 uren contact had met anderen, de andere student had 24 uur contact met anderen. Natuurlijk verschilt dit per blok.
Kortom, je zult nooit 5 dagen op school te vinden zijn.

Als je wilt, zoek ik het ook uit voor de andere locatie.
Op de andere locatie, ben je ongeveer 20 uur op school (5 uren praktijk) en 20 uren zelfstudie.
Dus zul je ook niet elke dag hoeven te reizen. Ik heb een foto, waar je de urenindeling kunt zien.
Hier word je dus daadwerkelijk 20 uur op school verwacht.
Toegevoegd op 15 april 2019 19:10: tekst
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Waar staat dan over hoeveel dagen de opleiding gaat
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is echt het nieuwe schoolsysteem. De meeste HBO en universitaire opleidingen werken nu zo. Het tijdperk van dagelijks college bestaat bijna niet meer.
Het aantal dagen dat je op school zit, kun je zo niet zeggen. Je kunt er vanuit gaan dat je 2 tot 3 dagen lessen hebt. Dat zijn de theorie-uren. Deze dagen zullen per week verschillen. In een groep bespreek je dan de praktijk-uren. Deze kun je dan aansluiten op de theorie-uren.
Je kunt ook tegelijk inloggen en vanuit thuis opdrachten onderzoeken. De zelfstudie is voor leren, lezen, onderzoeken......
Je kunt dus nooit zeggen: op maandag en dinsdag school etc.
Bij deze vorm van leren gaan mensen rond de 3 dagen richting het gebouw.
Het vraagt om zelfstandigheid, discipline.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+plus, antwoord voor mij een echte eyeopener.