heb je biologie nodig om psychologie/criminologie te studeren?

ik wil een van deze studies studeren maar weet niet of een N&G pakket bij mij past dus heb je een vak zoals biologie voor deze studies nodig?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Nee. Elk vwo-profiel is in principe toereikend om Psychologie en de vervolgstudie Criminologie te kunnen gaan studeren. Het zou zelfs ook kunnen met een einddiploma van een hbo-instelling.
Amadea
5 jaar geleden
Je hebt het niet officieel nodig. Maar de studie psychologie bevat nogal wat functieleer en neurobiologie. Als biologie niet bij je past, is het de vraag of psychologie wel bij je past.
5 jaar geleden
MarBet
5 jaar geleden
Zonder biologie in je pakket wordt het inderdaad wel lastiger omdat je bepaalde basis mist. Maar kan me wel voorstellen dat iemand interesse in psychologie en criminologie kan hebben en minder in het vak biologie, omdat dit wel veel breder is.