"Vanaf wanneer telt de rekentoets mee?
Er is een Kamerdebat geweest over de verplichte toets in het rekenonderwijs. In het debat is definitief besloten dat de verplichte toets voor het rekenonderwijs wordt uitgesteld: op het mbo telt de toets vanaf 2020 mee voor diplomering. Op het vmbo en de havo telt de toets tot nader order niet mee voor diplomering. Op het vwo wordt een voldoende voor de rekentoets wel een verplichting om een diploma te behalen."
Toegevoegd op 10 oktober 2018 10:21: bron
Computoon
5 jaar geleden
MarBet
5 jaar geleden
Er is nog steeds veel discussie over. Het is daarom nog maar de vraag of de rekentoets daadwerkelijk gaat meetellen in het mbo vanaf 2020.