Opnieuw lessen volgen waarvoor ik al ben geslaagd?

ik zit in het laatste jaar van de kappersopleiding en ik ben dit jaar blijven zitten mijn mentor heeft mij verteld dat ik dit jaar versneld kan doen dus dan ben ik binnen een half jaar klaar en dat ik dan alleen de vakken hoef te volgen waarvoor ik was gezakt ! Nu word er mij verteld dat ik opeens heel het jaar opnieuw moet doen en wel alle lessen moet volgen ?!? En ze zeggen opeens dat ik aanwezigheidsplicht heb? Hier kan ik namelijk ook niet zoveel over vinden.. ik heb namelijk vorig jaar zelf een meisje in mijn klas gehad die het jaar ook opnieuw moest doen en die kwam ook alleenmaar naar de lessen die zij niet had gehaald ?
Ben 18 jaar en zit in het laatste jaar van de kappersopleiding junior niveau 2

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
Wat is je vraag?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Of ze opnieuw de lessen moet volgen waarvoor ze al geslaagd is. Was dat nou zo moeilijk?
LeonardN
5 jaar geleden
Moet ik opnieuw alle lessen volgen, ook voor degene waar ik al voor ben geslaagd? (Handig is om uit te leggen op welke school en niveau je zit en welke leeftijd je hebt.)
ronron1212
5 jaar geleden
Op de kapperschool zit ze dus ze is bezig om kapster te worden dat is een completen opleiding. @LeonardN
Antoni
5 jaar geleden
Wat kan ik doen? Waar vind ik alsnog meer informatie? Welke stappen kan ik nog nemen om te voorkomen dat ik alle lessen moet volgen? Dat zijn ook vragen die bedoeld zouden kunnen zijn, @ManzktVrouw. Er is geen duidelijke vraag gesteld. Er is haar nu verteld dat ze alle lessen moet volgen. Dus de door jou genoemde vraag is al beantwoord.
LeonardN
5 jaar geleden
Bespreek met je mentor welke regels veranderd zijn en of dit een wettelijke regeling is of een regel die de school zelf oplegt.
MarBet
5 jaar geleden
Ik zou het even een niveau hoger neerleggen, bij de opleidingsmanager. Het is vreemd dat je vakken opnieuw moet doen die je al hebt behaald.

Antwoorden (1)

Wie heeft je nu verteld dat je toch alle lessen moet volgen? Is dat iemand anders dan je mentor? Laat dan die eerste persoon weten dat jouw mentor jou iets anders heeft gezegd over de te volgen lessen en dat jouw mentor heeft verteld dat je de opleiding versneld kan afronden. Vraag ook bij je school precies na hoe het zit met die aanwezigheidsplicht. Vertel daarbij dat je vorig jaar dat meisje in de klas had dat alleen maar naar de lessen kwam die zij niet had gehaald. Zijn de regels misschien dit jaar anders dan vorig jaar, vraag dat na!

Kortom: kom in actie voor je eigen belang!
Antoni
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn nieuwe mentor heeft verteld dat ik nu alle lessen gewoon moet volgen vervolgens had ik gelijk contact opgenomen met mijn oude mentor ( die had verteld dat ik her versneld mocht doen opnieuw en niet naar alle lessen dan hoefden) en die zegd nu ook opeens dat ik alles moet volgen en heel het jaar moet volgen...
Antoni
5 jaar geleden
Je kan bij beide mentoren in ieder geval aangeven dat je de gang van zaken niet netjes vindt. Het is heel vervelend voor jou dat je eerst het ene hoort en later weer iets anders. Ook kan je nog informeren of de regels zijn veranderd in vergelijking met vorig jaar en hoe het precies zat met dat andere meisje.