Als ik een 3,5 haal voor mijn wiskunde CE terwijl ik een 5,7 sta voor mijn SE ben ik dan geslaagd?

Mijn gemiddeld is dan een 4,6...afgerond een 5.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
fisbel
5 jaar geleden
Als dit je enige onvoldoende is en het gemiddelde van alle cijfers minimaal 6 is zal je zijn geslaagd. Trouwens een 3,3 + 5,7 is gemiddeld een 4,5. Afgerond 5.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je voor wiskunde gemiddeld een 5 staat, moet je voor Engels en Nederlands sowieso een 6 of hoger gemiddeld staan.

Antwoorden (1)

Dat kun je op basis van alleen dit gegeven niet zeggen. Je gemiddelde cijfer over de CE-examens moet minimaal 5,5 zijn, dus het hangt er van af welke cijfers je voor je andere vakken behaalt. Op onderstaande site kun je bepalen wanneer je geslaagd bent.
Mocht je alleen op wiskunde doelen, dan ben je inderdaad geslaagd voor dat vak, mits je voor de andere kernvakken (Nederlands en Engels) wel een voldoende hebt.
Toegevoegd op 25 mei 2018 11:52: tekst