kan ik als ik niveau 4 (2e jaar) niet haal kan ik dan terug naar niveau 3?

ik zit sinds dit jaar op een laboratorium opleiding met een niveau 4 advies. nu is mijn probleem dat de theorie volgend jaar (2e klas niveau 4) vrij zwaar word en ze er vlug doorheen gaan. er is een niveau 3 opleiding maar aangezien ik niveau 4 advies heb gekregen en aan zou moete kunnen wil ik dit toch graag gaan doen. maar kan ik als ik er in de 2e klas achter kom dat de niveau 4 opleiding te zwaar is terug zakken naar niveau 3 aangezien ik na 1,5jaar bij niveau 3 alleen nog de stage mis. ik zit op het ROC Rijn-IJssel.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

In veel gevallen is het inderdaad mogelijk om bij een niveau4-opleiding op een lager niveau te diplomeren als de opleiding te zwaar blijkt te zijn. De precieze regels daaromtrent kunnen echter per opleiding en per ROC verschillen. Het beste kun je dus deze vraag voorleggen aan je mentor of studiebegeleider op het ROC, die kan je precies vertellen wat mogelijk is.