Is het mogelijk om ergens een Masteropleiding te doen die niet aansluit bij mijn Bacheloropleiding?

Ik ben momenteel aan het afstuderen bij de opleiding Commerciele Economie - International Marketing op HBO niveau.
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of dit wel de richting is die ik op wil. Om mijn horizon te verbreden zou ik graag een Master doen op het gebied van Politicologie. Andere eventuele masters op het gebied van Sociologie, Geschiedenis of Rechten zou ik ook wel in overweging willen nemen. Ik vroeg me af of dit mogelijk is bij universiteiten in Nederland (na het volgen van een pre-master) of wellicht in het buitenland aangezien mijn vooropleiding hier niet bij aansluit.
Ik heb wel een minor gevolgd in het buitenland met een aantal vakken op het gebied van internationale betrekkingen.
Weten jullie of er opleidingen zijn die niet zo nauw naar de vooropleiding kijken maar juist vooral naar de motivatie? Ook zijn mijn punten niet echt geweldig hoog (gevolg van de zesjescultuur) om hiermee een universiteit te overtuigen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Dit zou je per master even moeten uitzoeken. Op mijn master zaten er mensen zonder een 'achtergrond'. maar elke uni heeft zijn eigen regels om een premaster te volgen. als je op de pre master mag, en je haalt die, stroom je automatisch door naar de master.