Is de definitie van: persoon hetzelfde als de definitie van: iemand??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
"Iemand moet de rommel opruimen" Hierin is 'iemand' niet een specifiek persoon. Er is dus verschil !

Antwoorden (1)

Nee.

De definitie van een persoon is: een individu, mens (of mens of organisatie met rechten en plichten, of elk van de drie klassen van de persoonlijke voornaamwoorden).

Iemand is een onbepaalde voornaamwoord. Een onbepaald voornaamwoord verwijst naar iets vaags. De definitie van iemand is: een of andere persoon (of een persoon van betekenis). ‘Iemand’ is dus minder specifiek dan persoon.
SimonV