Hoe vermeld ik dit boek in mijn literatuurlijst volgens APA?

Ik moet het boek "het grote zelfleesboek" vermelden in een literatuurlijst van een verslag voor mijn HBO studie. Ik heb echter geen flauw idee hoe, omdat het boek heel veel auteurs heeft. Op iedere site staat bij het boek vermeld "meerdere auteurs". Hoe kan ik dit in mijn literatuurlijst zetten?

Je zou het bij de APA generator van Scribbr kunnen zien als Bundel. Dan moet je echter aangeven door wie de bundel is samengesteld, en ook dit kan ik niet vinden!

Ik zou het top vinden als iemand me hiermee kan helpen!

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als iemand op een of andere manier wél kan vinden door wie het boek is samengesteld is dit natuurlijk ook voldoende!

Toegevoegd na 1 dag:
Niemand die mij hiermee zou kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dit ligt eraan of je het hele boek hebt gebruikt, of bijvoorbeeld een citaat uit één van de vele verhalen. Qua wat ik zo zie op internet bestaat dit boek namelijk uit verschillende verhalen, waaronder bijvoorbeeld Dolfje Weerwolfje. Als je alleen een citaat uit dát verhaal hebt gebruikt, is de auteur gewoon Paul van Loon. Heb je het hele boek gebruikt, dan is er sprake van meer dan zes auteurs. Je hoeft dan alleen de eerste naam te vermelden en "et al" erachter te typen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!