Welke opleiding is het best om striptekenaar of animator te worden?

Ik ben op het moment nog 16 en zit in mijn examen jaar op een vmbo school. Mijn droom is om mijn eigen strips of animaties te maken. Alleen weet ik niet welke opleiding het beste is om te doen in de buurt van Leeuwarden. Help?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Op deze website https://www.nationaleberoepengids.nl/Cartoonist staat daarover vermeld:

"Cartoonist worden: Opleiding tot cartoonist

Alhoewel de meeste cartoonisten en striptekenaars zonder opleiding zijn begonnen met het maken en verkopen van hun cartoons zijn er wel volwaardige opleidingen waar je tot striptekenaar of cartoonist kunt worden opgeleid. De bekendste opleiding zijn de opleidingen aan de kunstacademie en de opleiding Comic Design aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten in Arnhem. Deze opleidingen zijn over het algemeen HBO opleidingen en 4 jarig."

Een opleiding is dus niet per se nodig.

In Leeuwarden is ook een kunstacademie: http://www.kunstacademiefriesland.nl/.
Antoni